torsdag den 22. maj 2014

”Smagen af chili”

-Bogen til enhver chilielsker

Denne bog skulle jeg have haft fingrene i, da jeg begyndte min interesse for chilier. Der er al den viden som en engageret chilidyrker, chilielsker og chilinyder vil have og har brug for af viden. Man får serveret det hele i denne bog.
Jeg er sjældent grådig, men når det kommer til viden, om de planter jeg elsker og dyrker, så sluger jeg viden og bøger grådigt. Jeg vil så utrolig gerne vide noget mere og er så utrolig nysgerrig. Men denne bog kan faktisk stille min sult, når det kommer til viden om chilier. Det er ikke så mærkeligt, at det er lige netop denne bog. For bogen er skrevet af Lene Tvedegaard, som har Toftegården Gartneri. Hvad denne kvinde ikke ved om chilier, er ikke godt at vide. Hun har bare styr på det. 

Det er en bog, jeg vil have i mange år og vende tilbage til, når jeg vil genopfriske min viden og har brug for at slog noget op. Der er chiliens historie, hvordan den kom til Danmark, sundhed, fakta om styrker, sorter og aromaer. Derudover er der forskningsstudier, opskrifter, tegninger og fotografier af chilier. Det er alt man kan ønske sig at vide om chilier.
Det er kort sagt en vidunderlig bog om chilier og deres fortræffeligheder. Jeg kan anbefale denne bog til alle med den mindste interesse for chilier. Dette er den perfekte gave, hvis man har en ven eller veninde, som har nogle chiliplanter i vindueskarmen.



God fornøjelse med ”smagen af chili”.




Eva-Andrea

Ingen kommentarer:

Send en kommentar