mandag den 2. februar 2015

Mangfoldighed og god smag tak

-skriv under her
Dette er jo ikke en politisk blog, det er en blog om køkkenhave og madlavning. Mine blogindlæg handler om haveglæde og madglæde. Netop derfor er dette blogindlæg politisk. Det er en opfordring til, at du skriver under på en underskriftindsamling.

Måske har du nogle ulovlige frø?!
Gør oprør som mad- og haveglad
Det er en underskriftindsamling, som handler om at, det er blevet ulovligt at bytte visse grønsagfrø. Det er blevet ulovligt, at bytte bestemte plantefrø, som ikke er på EUgodkendte lister. Det kan være ret besværligt og kræver en masse arbejde, at få grønsagssorter godkendt af EU.
Det vil sige, at alle som bytter disse grønsagfrø, som ikke lige er på EU's godkendte lister, de er kriminelle. Det er i min have- og madhjerne meget irrationelt.
For det er grønsagssorter, som har unikke smagsnuancer og specielle udseende mæssige karakteristika. Det er altså nogle grønsager, man som madglad ikke vil gå glip af. Men det kommer vi til i fremtiden, for de grønsagfrø er ulovlige at sælge og endda at bytte. Så pga. denne nye regel, går vi glip af mangfoldighed og gode smagsoplevelser.

Så ønsker du dig også mangfoldighed og nye smagsoplevelser, så skrev under her:


Del gerne linket med andre mad- og haveglade.

Eva-Andrea, mad- og haveglad

2 kommentarer:

  1. Håber alle andre haveblogger tager dette emne op....selvfølgelig har jeg skrevet under

    SvarSlet
  2. Hej Ege

    Jeg er rigtig glad for, at du har skrevet under, for jeg finder det så utrolig tosset, at gøre før ulovlig og at gøre "frø-byttere" kriminelle.
    Jeg kan kun opfordre til, at man gør oprør imod dette.

    :)
    Eva-Andrea

    SvarSlet