fredag den 21. september 2012

Æble-rosinpizza



-jo den er god nok, det handler om modspil.


Jeg har plukket, plukket og plukket massevis af æbler her på det sidste og jeg har spist æbler på de fleste måder. Jeg har spist friske æbler, presset most, spist æblegrød, æblemarmelade og lidt til. Så nu skulle der nogle nye og anderledes opskrifter til.


Før ovnen.
Efter ovnen nu med skinken.
Jeg havde en lille portion dej tilovers, efter jeg bagte boller i morges. Den brugte jeg som bund til en pizza lige efter min smag. Jeg er alene hjemme i aften, så det var bare middag til mig selv. Det betød eksperimentering, masser af hvidløg og chili. Derudover var der æbler, rosiner, squash(fra nyttehaven selvfølgelig),tomatsovs , piccorino, rosmarin og parmaskinke. Det er en pizza, som handler om kontrast og balance i smagene. Sødesyrlige æbler, søde rosiner, salt ost, salt parmaskinke og krydderier som både gider styrke og varme. Jeg må indrømme at det her madeksperiment, var ret vellykket. Pizzaen var også ret let, at rode sammen. Hvis ikke man har en portion dej i køleskabet og ikke orker at lave en portion dej. Så kan man jo købe en dej. Så er pizza verdens enkleste ret, selvom en hjemmelavet dej er fantastisk. Parmaskinken skal først på efter den har været i ovnen og ellers er det lige ud af landevejen.


Pizzaen fik ca. 20 minutter ved 180 grader. Det var ret lige til faktisk. Så brug dine æbler eller æbler fra et æblerov til denne lidt anderledes pizza.


God fornøjelse med æble-rosinpizaen


Eva-Andrea

2 kommentarer:

  1. Vil jeg prøve at lave en dag! Jeg elsker retter med æbler i :o)

    SvarSlet
  2. Hej Tine

    Glad for at du vil prøve opskriften. Husk lige at æblerne ikke skal skæres i for tykke skiver.

    Kram
    Eva-Andrea

    SvarSlet