fredag den 7. september 2012

Ondt i halsen og kyllingesuppe



I denne uge har jeg haft ondt i halsen og jeg har drukket rigeligt med te. Men jeg kom også i tanke om, at kyllingesuppe skulle være godt mod en øm hals. Så da jeg alligevel havde købt en kylling, gulerødder og persillerødder(alt sammen på tilbud i rema i denne uge) kogte jeg en god gang kyllingesuppe til min ømme hals. Det var absolut gavnede for halsen og det smager jo vidunderligt. Så det kan anbefales. Hvis man spicer den lidt op med lidt chili, er det bare endnu bedre.

Kyllingesuppe kan enten koges på skroget eller hele kyllingen. Jeg valgte, at koge suppen på hele kyllingen, for så får man den møreste og skønneste kylling. 

Ud over rodfrugter og kylling, skal man tilføje en suppepisk af krydderurter(kunne være timian, fennilke, løvstikke, salvie eller hvad man nu lige har), salt, peber, sukker, chili, løg, hvidløg og vand så det dækker det hele. Det er ret enkelt, men kræver en stor gryde, mindst en 4 liters.
Lad det simre 1 1/2 -2 timer. Hvis man alligevel ligger på langs med ondt i halsen, kunne det ikke være lettere. Det tager 5- 10 minutter at forberede, og så kan man bare vente eller tage en lur.

God fornøjelse med kyllingesuppen.

Eva -Andrea

Ingen kommentarer:

Send en kommentar