onsdag den 27. november 2013

Chiliersnaps/-likør



-De sidste chilier?

Nu har der været frost i drivhuset og chiliplanterne hænger lidt. De er ikke helt døde endnu, men de har det heller ikke godt. Dog er der stadig chilier på planterne, som hænger og modner. Jeg håber på en mild vinter, for så tror jeg godt nogle af chiliplanterne kan overleve f.eks. den der hedder "goats weet". Den kan godt klare nogle fryse grader. Den ser ud til at klare det godt. 

Chilisnaps-likør

Jeg samlede en håndfuld modne chilier og nogle af dem er kommet i en chilisnaps/-likør. Det er ganske enkelt, man skærer en passende mængde chilier over, putter dem i en flaske med stor åbning og hælder vodka over. Det skal gerne være lidt forskellige chilier, med forskellig frugt smag og styrker. Den har nu trukket et par dage og den dufter meget frugtagtigt allerede. Jeg vil tro, den skal trække tre til fire uger og derefter kan man søde den lidt. Men man kan godt begynde at smage allerede nu. 

Flasken ser flot ud med alle dens farver. Jeg ville tro, at denne snaps ville være god til en julefrokost, eller i gløgg, som skal sparke lidt ud over det sædvanlige. 

God fornøjelse med chilisnapsen.

Eva-Andrea

Ingen kommentarer:

Send en kommentar