fredag den 12. december 2014

Decemberhøst i nyttehaven

-det er et grønsags-orgie

Ligesom mange andre nyttehave-ejere så er jeg begejstret og overrasket i øjeblikket. Grunden er at man stadig kan høste en masse lækre grønsager og urter i haven. Frosten har ikke været så aktiv endnu og slet ikke i Lyngby, hvor man nyttehave ligger. Det betyder, at man stadig kan høste salater, urter og grønsager i stort omfang. Jeg var i nyttehaven i dag og kunne høste gulerødder, porrer, to slags kartofler, rødbeder, gulerødder, græskar, to slags salater, timian, persille og rosmarin. Jeg elsker, at eksperimentere i min have og synes at det er sjovt, man kan høste selv i løbet af vinteren. I år kan det godt lade sig gøre og det er skønt. Hvis man eksperimentere med dette, skal man dog holde øje med temperaturen på DMI.
Jeg fik også et par lyserøde roser og morgenfruer med hjem. Det var en absolut skøn dog rigelig kold oplevelse.
Så har du en have, så kan det anbefales lige at gå et smut der ud. Der er nok nogle urter der kan høstes eller grønsager der kan trækkes op.

God fornøjelse med decemberhøsten.

Eva-Andrea

Ingen kommentarer:

Send en kommentar