lørdag den 27. august 2011

Brombærlikør


En vidunderlig specialitet!

Jeg elsker friske brombær og det er lige nu de giver kilovis af bær. Jeg plukker hos mine forældre, når jeg kan komme til det. Jeg har både lavet brombær likør og brombærmarmelade.

Jeg elsker brombærlikør. Det smager helt fantastisk og engang imellem får man et lille friskt bær. Likøren kan holde sig i meget lang tid og bærrene bliver ved med at være gode.

Opskrift

Denne opskrift giver en stor portion, men man kan jo selv bestemme hvor stor eller lille portion man vil lave.

4 dl. rom(vælg den rom du vil), 5 dl. brombær, 2-3 dl. sukker alt efter hvor sød man vil have sin likør.

Bland bær og sukker og lad det stå og trække nogle timer til der er kommet væske ud af bærrene. Eller bland det godt rundt med en ske. Put bær og sukker op i en passende flaske og hæld rommen over. Nu skal likøren bare trække. Man kan begynde at drikke af den efter ca. en uge.

Det er en vidunderlig likør, så jeg vil anbefale alle at lave sig en lille portion.

God fornøjelse med bærrene.

Eva-Andrea


1 kommentar: