onsdag den 22. april 2015

Altanhaven i april

-plukning af salat, spinat og min ”Minigarden

En vinkasse som er blevet til mini bed
Der sker meget forskelligt i altanhaven i øjeblikket, planterne springer op ad jorden.
Kartoflerne i ”potato potter” er blevet hyppet for sidste gang og kartoffelspirene er på vej op ad jorden. Jeg kan klart anbefale ”potato pots”.
Hestebønnerne er godt på vej op af jorden og nu kan man begynde, at plukke af salaten og spinaten. Jeg har endda sat en squash ud i en hænge potte, den har det godt indtilvidere selv med de kølige nætter. Det gør mig i godt humør, at altanhaven går så godt. Den første salat kan allerede høstes og der er mere på vej.

Mini plantereol fra Ikea
Min ”Minigarden” skal op og hænge
Jeg mangler dog stadig at få sat kronen på værket op. Det er min plantevæg fra ”Minigarden Danmark”. Jeg glæder mig til, at få den op, det bliver forhåbentligt senere på ugen. Det er en utrolig smart installation, som gør at man har et bed hængende på væggen. Jeg glæder mig sådan til, at få den fyldt med jord og planter.
Jeg har store planer for min plantevæg. Jeg skal have nogle af de mere varmekrævende planter i, så derfor kommer den først op lige om lidt. Der er 3 etager med plads til ni planter. I øverste etage skal der være to pottetomater og en pottechili. I etagerne nedenunder skal der et par jordbærplanter, basilikum og buskbønner i. Det bliver en køn og givende væg i min altanhave, mere kan man ikke forlange. Skulle man være blevet nysgerrig på plantevægge kan man finde dem her: https://www.facebook.com/minigarden.dk?fref=ts og her: http://minigarden-danmark.dk/

God fornøjelse med plantevæggene, foråret og altanhaverne

Eva-Andrea, haveglad


Ingen kommentarer:

Send en kommentar