onsdag den 29. april 2015

Den første chili

-min overvintrende chiliplante sætter chilier

Jeg har for første gang i år overvintret en chiliplante og den er allerede begyndt at sætte blomster og chilier. Det er en fryd at se på og om et par uger, er de første chilier klar til plukning.
Som det ser ud nu, så kommer jeg til, at få rigtig mange chilier fra min aji lemon i år. Det var forbløffende let, at overvintre chilien, så det kan jeg anbefale. Jeg tog den ind fra mit drivhus i midt december, den blev klippet ned, fik en mindre krukke og blev vandet nu og da. Den begyndte at sætte ganske små spirer i januar. I februar fik den en større krukke.
Den har stået i mit kontor i vinduet. Der er ikke blevet brugt kunstig lys og ikke special chiligødning. Den har nu og da fået lidt flydende gødning af den slags, man kan købe billigt i alle supermarkeder.
Så af mit chiliovervintrings forsøg kan jeg konkludere, at det ikke behøves være så svært og ikke behøves koste ekstra, at overvintre chilier. Til gengæld er der allerede flere chilier på vej og mange blomsterknopper.

God fornøjelse med foråret og sæsonens mange haveforsøg


Eva-Andrea, have-begejstret  

Ingen kommentarer:

Send en kommentar