mandag den 26. november 2012

Græsk julekonfekt



græsk julekonfekt og æbleskiver
I weekenden så jeg en græsk-dansk kok i TV lave græske julekonfekt. Jeg er jo ret vild med græsk madlavning, så jeg sad med øjne på stilke. Senere samme dag skulle jeg til jule -klippeklister og der skulle man have sin ynglings julesnack med. Det gav mig en chance for, at prøve den græske julekonfekt.

Græsk julekonfekt

200 gram mandelmel(eller smuttede mandler som man maler til mel i en blender), 50 gram flormelis( og lidt ekstra til at rulle de små mandel- juletræer i), appelsin eller citronskal fra en halv frugt og rom (hvis det skal være rigtig græsk, bruger man rosenvand istedet for citronskal eller rom) og vand(nok til man samler dejen).

Bland ingredienserne og riv citrusskalen på et fint rivejern. Så samler man dejen og former den til små 'juletræer' og rul dem i en smule flormelis, så de ikke klister. Nu er de klar til at blive nydt. Dem jeg lavede, endte med at blive spist i løbet af dagen.

God fornøjelse med den græske julekonfekt.

Eva-Andrea

Ingen kommentarer:

Send en kommentar