søndag den 20. oktober 2013

Lagkage og jødisk chokolade krantzkage

-fødselsdagste og kage
Her er min bror i gang med at skære et stykke kage.
Sidste weekend var jeg til fødselsdag for min far hos mine forældre. Min mor havde kastet sig ud i et vildt kage-projekt, hun havde både bagt lagkage(fra bunden) med vores afdøde moster Diddes lagkage opskrift. Det var en utrolig festlig lagkage, hvor det hele fandtes.

Krantzkagen var pyntet med efterårsfrugt fra haven
Derudover afprøvede hun en opskrift på en kage, jeg aldrig har hørt om eller smagt på før. Det var den jødiske krantzkage. Det er en kage, som ligner lidt et kanelbrød, men det smager meget bedre og meget mere nuanceret. Kagen indeholder både nødder, chokolade, en meget blød og fugtig bund. Det er en ret skøn kage, hvor man absolut får maksimum smag per bid. Hvis man skal bruge kalorier på kage, så vælg denne kage. Det er en kage med masser af smag og en utrolig god ”mundfølelse” pga. dens bløde og fugtige bund. I det hele taget får man lyst til te og kage i dette kolde og våde vejr. I dag er det en grå, grå, grå dag.

God fornøjelse med kage og eftermiddagste


Eva-Andrea

Ingen kommentarer:

Send en kommentar