onsdag den 27. juni 2012

Linsesalat med fisk


I går var der dømt pigemiddag. Min veninde fra studiet og jeg er begge færdige med eksamenerne for i år. Så det skulle fejres med en god middag. Der var fokus på grønsagerne og en smule fisk. Der var en linsesalat med kold fisk, rødbedebøffer, auberginedip, avocadodip, oliven og brød. Det var en absolut grønsagsoverdådig middag. Min veninde, min kæreste og jeg var begejstrede for middagen. Min venindes datter var dog lidt mindre. 
Middagsbordet med det alt sammen, lige før vi gaflede i os.

Jeg havde forsøgt mig med en ny linsesalat med kold fisk. Det viste sig at være en rigtig god linsesalat, som var frisk og en god måde, at bruge en rest fisk på.

opskrift på linsesalat med fisk

100 gr. grønne linser, en håndfuld bredbladet persille, 2 små løg, 7-8 mini tomater, en rest stegt fisk, Dressing: 5-6 spsk. oliven olie, 2 spsk. eddike, 1 spsk. flydende honning eller sukker, 1 tsk. salt, 1 spsk. sennep.

Kog linserne 20 minutter i rigeligt vand og hæld vandet fra, vask persillen og hak det fint, pil løgene og hak dem, vask og halver tomaterne. Pil fisken og del det i mindre dele.  Bland dressingen og hæld den over linserne. Tilføj resten og lad det stå og trække. Salaten må gerne stå og trække lidt før den serveres.

Det er en ret skøn og frisk fiskesalat. Og jeg vil mene man kan bruge enhver rest fisk til salaten.

God fornøjelse med linse-fiskesalaten.

Eva-Andrea

Ingen kommentarer:

Send en kommentar