torsdag den 7. juni 2012

Muslinger og hvidvin

- råd om blåmuslinger

Efter jeg kogte en kyllingesuppe, havde jeg en del af den gode suppe tilbage. Den brugte jeg til en blåmuslingesuppe.

Blåmuslinger er en skøn ting til supper og som pastatopping. Jeg lavede en standard suppe, med lidt blandede grønsager, hvidvin og kyllingefond. Blåmuslingerne skal selvfølgelig være totalt friske ellers kommer man ud i problemer.

Jeg fandt et tilbud i rema, på netop blåmuslinger og så skulle der jo laves suppe. Server altid et godt stykke brød til. (Men man kan også servere dem med pasta eller nudler.)

Blåmuslingerne skal være lukkede, når de er i live og uden skæg. Når de er kogte skal de derimod være åbne. Hvis de ikke er det, skal de ud.

Hvidvinen som man bruger, skal være tør, og den tilføjes selvfølgelig før fonden, så spruten kan koge væk. Lige nu har de en tør økologisk hvidvin ved navn finca fabian på tilbud i rema. Den passer godt til muslingerne.

Hvis du ønsker en hel opskrift med alle mål, kan i læse tidligere opskrifter med blåmuslinger.

God fornøjelse med blåmuslingerne.

Eva-andrea

Ingen kommentarer:

Send en kommentar