mandag den 11. juni 2012

Rydt op i køleskabet og lav pizzaer


-det bliver nogle skønne pizzaer!

I går bagte jeg pizzaer med en god veninde. Jeg havde slået en pizzadej op om morgnen(pizzamel fås på tilbud i rema i denne uge) og ælt dejen godt og grundigt. Det kan altså godt anbefales, at ælte sin pizzadej i mindst et kvarter. Det skaber en helt anden og fantastisk dej.

Min veninde havde lavet en dejlig tyk tomatsovs (den skal koge ind og blive tyk, det er bare det bedste og det skaber en koncentreret smag).

Fyldet på pizzaerne

Vi tog det, vi havde i vores to køleskabe og delte pizzaerne op i smagslande. Man vil jo gerne kunne smage de enkle ingredienser. Så der var et fiskeland med rejer, muslinger, kapers, tomatsovs og ost. Der var et traditionelt pizzaland med salami, ost og tomatsovs. Og to pizzalande med forskellige oste: gedeost og manchego, en rødbederelish og tomatsovs.

Det var ingredienser vi lige havde i køleskabet, men det kan være hvad som helst, man lige har. Lav gerne en frisk salat til, som lægges ovenpå pizzaerne, når de er bagt. Det skaber en frisk og sprød top.  

Vi fik ryddet op i køleskabene på en meget velsmagende måde. Det skaber også mindre madspild.

God fornøjelse med pizzaerne og mindre madspild.

Eva-Andrea

2 kommentarer:

  1. Du har gjort det igen :) Rigtig god udnyttelse af maden! Og hurra for mindre madspild.

    Keep up the good work :)

    SvarSlet
  2. Hej Selina

    Tak for det, det er et tjek, jeg har lært af min mor. Hun har altid lavet pizzaer med fyld af rester i køleskabet...

    Eva-Andrea

    SvarSlet