lørdag den 30. juni 2012

Tomatsalat, cuvettesteg og hjemmebagte boller

Der blev også lige serveret nogle rødbededeller

Jeg fandt nogle ret fantastiske mini tomater inde ved torvehallerne tidligere på ugen og der hjemme i køleskabet havde jeg en cremet feta stående, som er på tilbud i rema i denne uge, så det blev selvfølgelig til en skøn tomatsalat.

Tomatsalater er efter min mening en klar sommerret. Det er det, af den simple grund, at tomaterne smager af noget om sommeren. Og vinteren smager tomater af omtrent lige så meget, som at hænge tungen ud af vinduet.

Opskrift på tomatsalat

Ca. 12 Mini Tomater, feta efter smag, 1 tsk. salt, 1 tsk. sukker, en god olie2-3 spsk. og 1 ½ spsk. eddike(det kunne være en tomateddike).

Vask og halver tomaterne bland dressingen og hæld den over tomaterne. Knæk et stykke af fetaen og del den i mindre stykker. Bland det nu sammen med fingerspidserne og server salat. Den kan også godt tåle at trække lidt.

Dertil stegte jeg en ordentlig cuvettesteg(tilbud i rema i denne uge) og nu hvor ovnen var i gang, bagte jeg lige nogle boller til.

Alt i alt en rigtig dejlig middag.

Eva-Andrea

Ingen kommentarer:

Send en kommentar