torsdag den 5. juli 2012

Koldskål og lakridsrod


- skøn kombination

De seneste år er det blevet populært at smide lakrids og lakridspulver i hvad som helst. Forleden oplevede jeg, at en ellers utrolig dejlig rabarbermarmelade, havde fået et pift af lakrids. Så gik jeg pænt udenom, for det var altså lidt for meget til mig.

Men jeg tror altså alligevel at lakridssmag i maden, kan fungere. Jeg lavede en portion koldskål med lakridsrod i dag og det var en succes. Syren i koldskålen passede rigtig godt sammen med lakridsroden. Så kan godt anbefales.

Opskrift på koldskål

2 ½ dl. tykmælk(fås på tilbud i rema disse dage), 2 æggeblommer pasteuriserede(fås på tilbud i rema i denne uge), økologiske citroner(fås altid til billige penge i rema), 1 tsk. vaniljepulver og lakridsrodspulver(og eventuelt sukker eller stevia sød).

Riv citronskal fra en halv citron, bland det med resten og nyd koldskålen. Det skulle blive en solrig dag, så det er nu koldskålen skal blandes.

God fornøjelse med lakridskoldskålen.

Eva-Andrea

Ingen kommentarer:

Send en kommentar