torsdag den 11. oktober 2012

krydderier i Torvehallerne

Jeg havde travlt i sidste uge, men nået da forbi torvehallerne.

Friske krydderier til topping
Jeg var i min faste kryddeributik Asa. Det er altså en af de bedste kryddeributikker i København. De har et stort udvalg, de har god service, de haren charmerende indretning og de har en god beliggenhed.
Jeg købte tre forskellige krydderiblandinger. De har altid en ny blanding, jeg lige skal prøve. Der var også tilbud på vaniljestænger, dem fik jeg også med.

Jeg kom også lige forbi en anden kryddeributik i torvehallerne, nemlig krydderiet. De havde tre forskellig slags røget paprika. Det er et krydderi man nogle gange skal lede længe efter desværre. Men her kunne endda test dufte, og det skal man helst når det kommer til røget paprika, for det kan smage meget forskelligt. Men de har en god røget paprika.

Middag af øko grønsager og nogle af de indkøbte krydderier
Jeg slog bagefter også et smut forbi den nyere grønthandler ude foran. her er alt økologisk og i forhold til at det er ren kvalitet, er det billige priser. Jeg købte et udvalg af lækre top friske grønsager og endda grønsager fra kiselgården, som har et godt ry. Jeg synes også det er den mest charmerende grønsagsbutik ved torvehallerne, for grønsagerne ligger ikke på rad og række og ser perfekte ud. grønsagerne er heller ikke pakket ind i plastik. Begge dele tiltaler mig, når det ikke er pakket ind, kan man lugte til varen og se den an. Det er godt at grønsagerne ikke ser perfekte ud, har jeg mere tiltro til at varene er dyrket økologisk og hverken er pumpet eller sprøjtet med noget.

Det var lige et par anbefalinger her fra. Der er selvfølgelig andre dejlige boder, men det var alt for nu.

Eva-Andrea

Ingen kommentarer:

Send en kommentar