lørdag den 21. april 2012

Forårs kartoffelsalat

-mums
Sådan så middagen så ud.

Jeg lavede en absolut forårsmiddag i går med en variation over en kartoffelsalat, som jeg har lavet tidligere. Jeg havde en masse nye kartofler, som jeg havde set på tilbud i Rema, radiser som tilmed også var på tilbud i Rema og kombineret med et par andre ingredienser og det endte med, at være en lynhurtig med alligevel skøn forårsret.

Opskrift

200 gr. kartofler, 5 spsk. græsk yoghurt, 1 tsk. kryddersalt(jeg køber mit i hos en kryddeributik (der hvor de står med brune kitler og de vejer krydderierne til en))i torvehallerne, men det kunne også være hjemmelavet eller købt et andet sted) og radiser.

Kog kartoflerne ca. 15 minutter, hæld vandet fra og hæld koldt vand over, så de køler lidt af. Tag kartoflerne op af vandet og skær dem ud i mundrette stykker. Nu blandes de med kryddersalt og yoghurt.

Vask og hak radiserne. Spred dem på toppen af kartoffelsalaten. Det er en meget simpel salat, derfor er det også vigtigt, at hver ingrediens smager rigtigt. Man kan heller ikke udlade kryddersaltet, da det er vigtigt for at give den rigtige balance til retten. Det smager helt forkert uden.

God fornøjelse med kartoffelsalaten og foråret.

Eva-Andrea

Ingen kommentarer:

Send en kommentar