fredag den 13. april 2012

Nyttehave- here I come

Havelejer, det er mig!

Jeg er nu en vaskeægte have-lejer, hos skovmosens nyttehaver. Jeg var ude og se på de ledige haver her til eftermiddag. Der var ikke mange ledige haver, men der var en perfekt en til lige til mig. Det vil sige, at jeg nu har mit helt eget stykke jord på hele 60 kvardratmeter. Der kan jeg gro, hvad jeg vil.

Der er et stykke jord, som har været godt holdt og jorden er uden ukrudt nærmest. Det er gravet og ser godt ud. Der er nogle smukke rabarber, som er meget velvoksne. Derudover er der nogle 2 årige jordbær og nogle hindbærbuske. Jeg vil lade de planter stå, som er der nu, for det synes jeg er lidt af en gave, at få med.
Specielt er jeg meget glad for, at få nogle så store og flotte rabarberplanter. For det tager mange år, for rabarber at blive så store, så det er ret fantastisk, bare at få dem.

Nyttehave- en følgeton!

Når jeg nu har været så ustyrlig heldig, at få en nyttehave. Vil jeg selvfølgelig også løbende blogge om denne.
Jeg vil skrive om min planteplan for åretsgang derude og hvordan mine planer så ender med at gå i praksis.
Foreløbigt skal jeg lige overveje, hvad der skal plantes. Men jeg er sikker på, at det ender, med at jeg har alt for mange idéer, i forhold til jord.

Eva-Andrea

Ingen kommentarer:

Send en kommentar