onsdag den 1. august 2012

En riesling

-fra sydafrika?

Når man siger riesling, tænker man oftest på en gardin god tysk vin, som nydes bedst med udsigt over Rhinen, sammen med en stor tallerken hvide eller grønne asparges. Men det er ikke altid rigtigt. Jeg har tidligere på ugen smagt en rigtig god riesling fra Sydafrika. Jeg mente, at det var lidt af en joker, da jeg købte den. Men jeg blev positivt overrasket, da jeg åbnede den. Den er frisk, svagt sødlig og absolut ikke sur, som frisk ofte dækker over. Den er god til forretter, fisk, grillet mad eller bare til et glas før maden. Jeg kan forestille mig, at den også ville være god til en gang frisk pasta med lidt grønt og ost til.

Så prøv at skåle i en Sydafrikansk riesling, og blev positiv overrasket. Den kan købes i Rema 1000 i denne uge til 35 kroner og hedder mere præcis Coastal Mounstain Riesling.

God fornøjelse med vinen.

Eva-Andrea

Ingen kommentarer:

Send en kommentar