torsdag den 8. august 2013

Tomater i drivhuset og i salatskålen


-tomater og grillaften

En enkel tomatsalat
Grillet kød og brød
Denne sommer har der været utrolig meget sol og varme. Juli er ifølge avisen den varmeste siden 1920. Derfor har der også været en hel del grillaftner. For nogle dage siden var jeg til grillaften hos en god veninde. Det var en utrolig simpel middag med bøffer og brød på grillen, kogte majs og en tomat-mozzarella salat. Lige nu er det højsæson for tomatsalater, for tomaterne er for alvor begyndt at modne i drivhusene rundt omkring i det danske land. Jeg har mange forskellige tomatsorter i år. Der er mange forskellige faconer, størrelser og farver. Når jeg plukker nogle håndfulde tomater som er en blanding af gule kirsebær tomater, stribede røde tomater, gule pæreformet tomater, røde cherrytomater og store gule tomater, så kan jeg kun blive i godt humør. Derudover er tomaterne i kølediskene også af en usædvanlig god kvalitet i øjeblikket, så kom i gang med nogle tomatsalater. Tomater er glade for at blive kombineret med mozzarella(fås på tilbud i Rema i denne uge), en god parmesanost, avocado, en god olivenolie, en god eddike og selvfølgelig basilikum. Dertil kan man grille nogle skønne bøffer, det kunne være en T-bone steak som er weekendstilbuddet i Rema. Så kan man kun ende med en god grillmiddag.

God fornøjelse med tomaterne og resten af sommerens grillaftner.

Eva-Andrea

2 kommentarer:

  1. Hej Eva-Andrea!

    Tusind tak for i dag! Det var skønt at møde dig og din mor :) skøn blog du her har dig! Jeg elsker især dine fine billeder og også det grønne layout.

    Alt godt herfra!

    - Stella

    SvarSlet
  2. Hej Stella

    Det er meget venlige ord, tak for dem! Vi ses jo nok på hinandens blogs, jeg vil i hvert fald tjekke din ud, begynderhaven, jeg kan sikkert lære noget

    De bedste hilsner

    Eva-Andrea

    SvarSlet