tirsdag den 11. marts 2014

Dagens ord om mad

"It was in the kafenia that Matthew and Marcus really bonded with the locals. They would sit around a communal table and share food: the more people, the more food, the cheaper the evening. It is not unusual for someone to come in with a pic, slaughtered that day, and hand it over ti the kitchen to be cooked and served at dinner."
Med dette citat fornemmer man måske et tema: græsk madlavning. Jeg længes til Grækenland og øen Lesvos. Jeg længes efter maden, duftene, lydene, lyset og menneskene. Hvis der er en ting, jeg ikke er god til, så er det at længes. Derfor bliver jeg nok nød til snart, at bestille en tur derned. Indtil da kan jeg studere denne bog "My Greek Island home" af Claire Lloyd. Bogen er ganske enkel en kærlighedserklæring til Grækenland og øen Lesvos. En rigtig anbefaling af bogen bliver lagt op en af dagene.

Eva-Andrea

2 kommentarer:

  1. Det kan jeg sagtens forstaa at du goer-laenges efter Lesbos ,det er en dejlig oe.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er et sted, hvor man kommer helt ned i tempo. Det er et sted som er en fryd for øjet, men også for sjælen.
      de bedste hilsener
      Eva -Andrea

      Slet