lørdag den 15. marts 2014

Det første blomstrende træ

-mirabelblomster

Mit mirabeltræ i hjørnet
Så smukke blomster
I går morges stod jeg og vandede i min vindueskarm og kiggede ud af vinduet. Jeg var i chok, jeg kunne næsten ikke tro mine egne øjne. Lige uden for mit stuevindue stod ”mit” mirabeltræ i blomst. Det havde en masse små snehvide blomster og mange af dem var endda sprunget ud. Jeg blev så helt utrolig glad over dette lille mirakel. Den 14. marts er tidligt på foråret, mirabeltræet havde oplevet masser af sol i et varmt hjørne i læg fra huset. Nu forventede det, at det snart var sommer og var derfor sprunget ud. Desværre er det dog nok ikke tilfældet. Der er stadig frost de fleste nætter. Der er heller ikke al for mange insekter i luften, som kan befrugte mirabeltræets små smukke blomster. Det er faktisk lidt uheldigt at ”mit” lille træ allerede er sprunget ud.

Men det gjorde mig bare så utrolig glad, en fredag morgen at opdage et blomstrende træ udenfor mit vindue. Så glemmes alle andre bekymringer og man må bare ud i foråret og nyde solen. Det er ren livsglæde. Mirabeltræets blomster når nok at fryse væk, så træet får ikke nogen frugter i år, men nu har det fået et blogindlæg.   

God fornøjelse med forårsglæden derude, det har været en vidunderlig forårsuge og himlen er stadig blå.

Eva-Andrea

Ingen kommentarer:

Send en kommentar