fredag den 21. marts 2014

Habanero chili

-Fra plante til jord

Her til morgen har jeg sået nogle frø fra en frisk habanero chili. Den smagte rigtig godt, både af frugt og den havde en voldsom styrke. Den gav både spark til højre og venstre.
Der er godt gang i spiringen i min vindueskarm
Jeg kom i gang med endnu en chilispiring i dag, efter jeg var til middag hos en veninde i går. Hun havde hjemmedyrkede syltede chilier og det er en delikatesse ud over det sædvanlige. Syren fra sylteeddiken, sødmen fra sukkeren og styrken fra chilierne giver en skøn smagskombination. Syltede chilier passer til det meste, når man er chili-elsker. Derfor tænkte jeg, i år skal jeg også sylte chilier og så skal der flere chiliplanter til.
Det er jo egentlig lidt sent, at sætte chilier nu, men friske frø spirer ofte hurtigere end købefrø. Desuden får de en hjælpende hånd i form af en lille plastik pose. Så har de det voldsomt varm den første del af livet og det får også gang i væksten. Men de skal kun stå sådan, indtil de har spiret og fået de første kimblade. Lad os håbe, at det går hurtigt.
 
God fornøjelse med spiringsprojekterne og haveglæden.

Eva-Andrea

Ingen kommentarer:

Send en kommentar