onsdag den 21. januar 2015

En flok stolte kavalerer i min postkassen

-Endnu et spændende frøbrev

Dette er kun stolt kavaler-frøene, hele 5 forskellige slags.
I dag var jeg så heldig igen at finde et frøbrev i min postkasse og mange tak for det. Frøbrevet var fra Birgit og hun var utrolig gavmild med frø. Der var så mange frø, at jeg kan vælte mig i frodighed og planter til sommer. Der var en del sommerblomster frø med, der var utrolig mange forskellige slags stolt kavaler -også kaldet cosmea. Det er en utrolig køn blomst.
Med tilladelse fra Birgit vil jeg citerer, hvad hun skriver om stolt kavaler:

Den er nem -den kan gro på de dårligste steder i haven m.h.t. jordforhold. Den skal ikke gødes og slet ikke før den er begyndt at blomstre....Den blomstrer fra ca. juli og indtil frosten tager den. Du kan plukke uendeligt af den, det fremmer kun yderlig knopsætning.

Det er en blomst efter mit hjerte, let at dyrke og giver masser af blomster til buketter lige indtil frosten. De bliver rimelig høje, så de kan give højde til min altanhave.


God fornøjelse med altan- og haveprojekterne

Eva-Andrea

Ingen kommentarer:

Send en kommentar