fredag den 4. april 2014

Frøsamlerne

-Lad ”plante-eventyret” begynde

Dette er deres logo.
Dette er en forening man kun kan være begejstret for, hvis man er glad for specielle planter og frø. Hvis man gerne vil være med til at bevare biodiversiteten, elsker gamle sorter eller gerne vil prøve en ny plante, som man aldrig har hørt om før, så er Frøsamlerne stedet. Lyder det interessant? så meld dig ind i frøsamlerne, som jeg lige har på www.froesamlerne.dk
Frøsamlerne er en 27 år gammel forening med 450 medlemmer, og i medlemmernes haver er der en ”græsrodsbank” af gamle og sjældne frø.
Foreningen har til formål, at bevare genetisk materiale indenfor planter, som dyrkes i køkkenhaver, nyttehave og landbrug. Man dyrker, samler og deler gamle og sjældne plantesorter.
Jeg er lige blevet medlem til 200 kroner og de første sjældne og gamle frø ,skulle være på vej i posten. Jeg glæder mig sådan, det bliver så spændende, at åbne posten de næste dage og spændingen varer resten af sæsonen i haven.
Jeg vil holde jer opdateret her på bloggen, om planterne som ender i min have.

God fornøjelse med alle de sjældne og spændende sorter.


Eva-Andrea

Ingen kommentarer:

Send en kommentar