fredag den 17. maj 2013

Andeæg, hummer, frappe og forår


Udsigt fra kirken på klippen.
-Maden og glæden i Petra
Dagene her i Petra snegler og suser af sted på en og samme gang. Jeg har får læst og skrevet som planen, samtidig nyder jeg duftene af massevis af blomster, figner og havet, synet af bjergene og havet, lyden af får, høj snakken og lokal græsk musik. Hvert sekund og indånding er fyldt med forår i Grækenland. Det er utrolig grønt på denne årstid og det er næsten smukkest nu. Dog har jeg lidt allergi, men den klarede den lokale apoteker. Vandet er ikke så varmt endnu, men det kan sagtens svømmes i. Det er omkring lige så varmt, som vandet i Danmark når det er varmest.


Andeæg

Jeg bor på Hotellet Shinning star og ejerne har selvfølgelig en køkkenhave og lidt dyr. De har bl.a. høns og ænder. De giver rigeligt med æg her i maj. Derfor fik jeg lige nogle æg foræret den anden dag. Jeg har aldrig smagt et andeæg før, men pludseligt stod jeg med et i hånden. Det blev kogt som et hønseæg og det smagte ganske lækkert. Æggeblommen smagte en smule af and, men ellers var det som et almindeligt æg.
En halv hummer, jeg fik også sagt hej til den, da den var i live.


Hummer

Jeg har haft til at nyde naturen på nogle løbeture, det har også samlet appetit til en halv hummer. Der var nemlig hummer på menuen i går på Ø eatery den nyåbnede restaurant på torvet. Det var en ny fanget lokal hummer. Den var smuk og smagte vidunderligt. Til hummeren var der en frisk salat og et glas rose vin. Det var en skøn middag. Dessertvinen på stedet er ligeledes rigtig skøn, den er græsk og er fra øen Samos.


Frappe - græsk kaffe

Byens bedste frappe mens jeg rettede opgave.
I dag fik jeg den bedste frappe, jeg har fået på øen. En frappe er den græske kaffe. Den skal være let, med skum på toppen, bitter, med mælk og uden sukker, efter min mening. Frappen fik jeg på lemon bar. Her er der også et fortræffeligt internet, men det er der nu på mange caféer her på Lesbos og man er meget stolt af sit wifi.


Alt i alt er det skønt at være tilbage på Lesbos, det er en ø som på mange måder taler til mig.


Hvis du har planer om at bestille en sommerferie, så kan jeg anbefale Lesbos.
 

Eva-Andrea

Ingen kommentarer:

Send en kommentar