onsdag den 1. maj 2013

Banan-kakao-løbe-snack




Jeg er begyndt at løbe og det er helt utroligt. Jeg synes faktisk, at det er skønt. Jeg får alle mulige dejlige naturoplevelse. Den første blomsterduft kom mig i møde tidligt i april, jeg har set rovfugle som cirkulere på himlen og jeg opdagede forleden en kæmpe svane-redde ved en lokal sø under en løbetur. Men når man så kommer hjem fra en sådan løbetur, kan det være godt med en snack til blodsukkeret. Det kan dog også være før en løbetur. Denne banan-kakao snack er perfekt til dette. Den kan tilberedes med og uden mælk.


Opskrift på banan-kakao-løbe-snack

Dette er til en person.


1 banan(er på tilbud i Rema fra i morgen 1 stk. 1 kr.), 15-20 gram kakaobønner(det skal være kakaobønner ikke kakaopulver) og 1 1/2 dl. Mælk. Først mortes bønnerne i en sten morter. Bønnerne skal deles i mindre dele og ikke helt pulveriseres. Derefter blendes bønnerne og banan med en stavblender. Nu tilføjes mælken og blendes med. Nu er snacken klar til at blive drukket.


Kakaobønner

Kakaobønner er en herlig ingrediens i maden og den anvendes også i kakaocermonier se eventuelt denne blog: http://ceremonialcacao.blogspot.dk/. Kakaobønner øger hjerterytme, puls og blodgennemstrømning. Derfor skal man også være varsom med at indtage rene kakaobønner, hvis man har hjerteproblemer. Derudover skal man ikke indtage dem, hvis man er på SSRI(lykkepiller). Tilgengæld egner disse egenskaber sig godt til, hvis man skal ud og løbe en tur. Kakaobønner har også en ret interessant smag, som kan anvendes i både det søde og salte køkken. Her på bloggen ligger jeg løbende opskrifter med kakaobønnerne op -se ”etiketten kakaobønne-opskrifter”.


Jeg løber fordi det er sjov, men også fordi jeg skal deltage i Alt for Damernesløb i juni. Dette løb har flere sponsorer, så man får forskellige små ”gaver” bl.a. sponsorer Rema 1000 flaskevand og frugt til løberne. Tilmeld dig løbet på rema1000.dk.


God fornøjelse med kakaobønnerne og løbeturene.

Eva-Andrea


Ingen kommentarer:

Send en kommentar