torsdag den 20. december 2012

Portvinsmagning og middag



-smag, smag og smag


Jeg og min kæreste var til portvinsmagning i lørdags. Ingen af os er de store portvinsmagere. Det er først fornylig, at det er gået op for os, at portvin er værd at ofre glas på. Det er nu gået op for os, at det er en drik som er så mangesidig, som eksempelvis vine.

Jeg havde derfor sørget for, at vi var kommet med til vinsmagning i det argentinske vinhus på Amager. Det er et skønt sted, med god vin og god stemning.

Der var lagt op til, at man kunne smage 10 forskellige portvine over to timer, med lidt brød og simpel pålæg til. Der var to korte oplæg om portvin, deres produktion, historie og forskellige huse. Det var en utrolig hyggelig aften og vi fik smagt en hel del forskellige portvine. Vi var enige om to portvine, vi begge kunne lide. Det var en rosé portvin og en ventozelo 2007 vintage.

Jeg er også kommet frem til, at jeg er meget kritisk, når det kommer til portvin. Det er nok derfor, at det først er fornylig, at det er gået op for mig, at jeg faktisk godt kan lide portvin.

Efter smagningen var der mad. Der var rigeligt at vælge i mellem, både forskellige salater samt stage. Jeg var svært begejstret, for en æblesalat med en syrligdressing, valnødder og bitter salat. Derudover var der nogle bagte æbler med svesker, bagte æbler er altid et hit hos mig.

Efter den smagning og middag sidder man bare og er tilfreds med livet.

Hvis alle portvinsmagninger er så vellykkede, kunne jeg godt være forfalden til det.


Eva-Andrea

Ingen kommentarer:

Send en kommentar