mandag den 29. juli 2013

Cremant de Bourgogne

-Nogle særlige bobler
Cremant de Bourgogne er en skøn drik specielt en varm sommer aften. Bobler virker på en eller anden måde bare utrolig læskende og ikke mindst opmuntrende. Cremant er desværre ofte en alt for syrlig sag til min tunge og endda også ret unuanceret i smagen. Men nu er det gået op for mig, hvorfor cremant er en så skattet drik. Jeg var et smut i Rema 1000 i går og faldt over en cremant de Bourgogne på køl og tænkte at den passede da lige til den planlagte grillaften. 
Jeg blev glædeligt overrasket, da jeg smagte den. Javel den var brut, men på en dejlig måde, lidt som en god champagne og med en efter smag af friske æbler som ved en kvalitets æblecider. 
Denne skønne smagsoplevelse kan erhverves til 69 kroner i Rema. Det mere præcise navn på denne Cremant er Comte de Tarville.

God fornøjelse med boblerne.

Eva-Andrea

Ingen kommentarer:

Send en kommentar