tirsdag den 27. marts 2012

Forårskartoffelsalat og bøffer


I går var det ustyrligt godt vejr og jeg nået ud for at nyde det. Det var et vejr, som fik foråret til at blomstre i en og i mit drivhus var det omkring de 20 grader. Det er noget jeg kan forstå og det kom også til at afspejle sig i min middagsmad.

Det blev til en meget frisk kartoffelsalat, med nye kartofler fra Egypten, tror jeg nok. De er købt i Rema. Jo vist det var ikke en delikatesse, som hjemmedyrkede nye kartofler, men gode var de nu alligevel. Det var for-forår.  Dertil serverede jeg en skøn hurtig stegt bøf, fundet på tilbud i Rema i denne uge. Det var absolut skønt!

Opskrift

1 dl. Græsk yoghurt, 2 dl. A38, krydrer salt(vælg en som du elsker), 1 peberfrugt, ca. 8 nye kartofler, ca. 300 gr. Gulerødder.

Kog kartoflerne lidt over 15 minutter, Når der er 5 minutter tilbage tilføjes gulerødderne i mundrette stykker og når der er et minut tilbage tilføjes der hakket peberfrugt. Hæld nu vandet fra og vælt det over i en dressing lavet af mælkeprodukterne blandet med kryddersaltet. Man kan skære kartoflerne ud i mindre stykker.

Steg nu bøffen og server den med salaten.

God fornøjelse med forårssalaten.

Eva-Andrea
                            

Ingen kommentarer:

Send en kommentar