torsdag den 9. juni 2011

En god sommer middag med røget paprika kartofler

Mandag var det et fantastisk sommervejr, så jeg besluttede mig for at spise ude. Jeg fik en grillet bøf, aubergine creme og røget paprika ovnbagte kartofler.

Det var en dejlig middag med blomstrende hyldetræer omkring mig og stråler fra en nedgående sol.

Opskrift på røget paprika kartofler

500 gr. Kartofler, 2 spsk. oliven olie, 1 stk. fint salt, 1 ½ spsk. røget paprika og omkring 3 kviste rosmarin.

Tænd ovnen på 200 grader varmluftsovn. Skær kartoflerne i skiver eller både, alt efter hvad man foretrækker. Læg et stykke bagepapir på en bageplade og læg kartoflerne der på i en samlet bunke. Hæld olie over, drys paprika og salt og over og hak rosmarinen og drys det over. Vend nu kartoflerne med alle ingredienserne med hænderne. Nu er kartoflerne klar til at komme i ovnen. De skal være i ovnen i omkring 20 minutter, derefter tændes der får grillen og så skal de have de sidste 10 minutter.

Dette er nogle af de lækreste kartofler og de passer godt med det meste. Jeg synes, de er specielt gode med tzatziki og aubergine creme.

God fornøjelse

Eva-Andrea



Ingen kommentarer:

Send en kommentar