onsdag den 28. december 2011

Nytårsmiddag

-Vildsvinekølle

Vildsvinekølle er noget af det bedste jeg ved, men jeg får det ikke så tit, da det er en lidt dyr spise. Men nu fandt jeg en vildsvinekølle på tilbud i Rema 1000 og så måtte jeg bare slå til, og det kan jeg kun anbefale andre også at gøre. Den vejer et par kilo, så det noget man enten spiser flere dage i træk eller f.eks. når man har gæster nytårsaften.

Opskrift

Vildsvinekølle, tørret eller frisk oregano, oliven olie, salt, 1 helt hvidløg.

Lad først køllen tør op(3-4 timer), den behøves ikke være helt optørret, når den skal i ovnen. Læg køllen i et fad, smør den med oliven olie og drys den med salt. Vask hænderne, pil alle hvidløgsfedene og hak dem. Drys nu det tørrede oregano og hakkede hvidløg.

Tænd nu en ovn på 225 grader og brun køllen ca. 20 minutter, nu skrues der ned til 180 grader og giv den 1 time og 30 minutter mere. Nu burde køllen være færdig og lad den lige hvile 15 minutter før den skæres.

Denne vildsvinekølle er rigtig god og smager af meget mere end almindelig svin. Man kan servere mange forskellige små retter til.

God fornøjelse med det vilde vildsvin.

Eva-Andrea

Ingen kommentarer:

Send en kommentar