tirsdag den 10. januar 2012

Besøg på Kalaset

Hygge og dejlig mad

I dag afleverede jeg opgave på universitetet og bagefter tog jeg på cafétur med en god veninde. Vi var en tur på Kalaset i Nansensgade i indre København. Det er et totalt studentersted, med rimelige priser, genbrugsstole der ikke matcher på den fede måde og god stemning.

Maden er også rigtig god til prisen. Der er ingen fine fornemmelser og man får gode store portioner med dejlige ingredienser. De har et menukort, som umiddelbart minder om mange andre caféers. Men burgeren(som jeg fik), er med en god bøf, sprød salat, smagsfuld oliventapanade, stegt sprødt skinke og en bolle med fibre. Efter min mening, en burger over den sædvanlige Københavnerstandard. Kartoflerne til burgen er god og ikke for fede. Min veninde fik en rugbrøds”sandwich” med cremet gedeost og syltede rødbeder. En smuk, enkel og dog dejlig frokost.

De har også et stort udvalg er forskellige varmedrikke. De kan noget lidt udover det sædvanlige, når det kommer til varmedrikke. Jeg fik f.eks. en chilikakao, man kunne også få en mintlatte. Min chilikakao var rigtig god, både sød og stærk. Den kan sagtens anbefales til alle, der vil prøve noget nyt.

Servicen er god og rimelig hurtig. Stedet kan anbefales til en god frokost eller uformel middag. Der er masser studerende, god stemning og mad.  

Hvis jeg skulle komme med en anbefaling til dette sted, er det: at de skulle tilbyde en doggybag til resten af ens ret. Jeg havde omkring en halv burger tilbage, da jeg var mæt. Det er en skam, at det skal smides ud, derfor ville det være en fordel med en doggybag.  

God fornøjelse med kalaset, det er et besøg værd.

Eva-Andrea

Ingen kommentarer:

Send en kommentar