mandag den 2. januar 2012

Sundt mellemmåltid og mangolassi

-
Jeg har i går lovet, at jeg i denne uge ville skrive indlæg om sund og lækker mad. Denne opskrift på mangolassi er endnu en af disse opskrifter. Mangolassi er en blød og skøn drik, hvor man kan bruge sin overmodne mangoer og bananer. Så man kan mindsker manspildet ved at blende sig en mangolassi. I øjeblikket er mangoer endda på tilbud i Rema, så det er også billigt. Men man skal have sig en god blender, hvis man skal omtrylle de trevlede mangoer til en blød og lind drik. Jeg har lige fået mig en OBH blender og den klare jobbet på få sekunder. Så den kan jeg anbefale.

Opskrift

Denne opskrift er til 2 mangolassier.

En moden mango, en brun banan, ½ dl mælk og saft fra ¼ citron.

Skæl mangoen og skær kødet af mangoen. Put mangokødet og en skrællet brunlig banan i en god blender. Nu blendes det omkring 15 sekunder. Herefter tilføjes citronsaften og mælken. Det blendes et par sekunder ekstra. Nu har du en dejlig drik, som har sparet dig for at smide overmoden frugt ud og giver dig noget af dagens frugt.

Mangolasssier skal ikke drikkes som vand, men det kan ”for søde” slanke måneden januar, samtidig med at man får sig noget sundt frugt.

God fornøjelse med mangolassien og den sunde måned.

Eva-Andrea

Ingen kommentarer:

Send en kommentar