søndag den 22. januar 2012

Smartbox- temmelig usmart

-Dårlige anmeldelser hele vejen igennem.

Min kæreste har fået en firmagave fra sit arbejde. Det en oplevelsesgave som hedder ”smartbox”. Der står på æsken, at det giver ”oplevelse for enhver smag, mere end 160 oplevelser for 1-2 personer”- citat fra forsiden af boxen. Vi ville gerne ud og spise på dette gavekort. Det er i midlertidig omkring umuligt, hvis man gerne vil ud og spise et sted med gode anmeldelser i Københavnsområdet.

Jeg læser altid anmeldelser af et sted, før jeg skal derhen. Jeg begyndte, at læse anmeldelser for et par de restauranter, som ”smartboxen” gælder til. Men det ene sted efter det andet sted, var blevet svinet til af brugerne. En dårlig oplevelse eller en dårlig anmeldelse er okay, for selv den bedste kan have en dårlig dag. Men når det ene sted efter den anden, får mange virkelig dårlige anmeldelser af brugerne, så er den helt gal.

Jeg blev stædig og lidt nysgerrig. Kunne det være rigtigt, at alle de restauranter som ”smartbox” tilbyder i københavnsområdet, var top elendige? Efter læsning af et mindre hav af dårlige anmeldelser fra sure besøgende, var konklusionen endelig: Ja alle de steder som ”smartboxen” giver mulighed for at spise på i københavnsområdet, har fået lutter dårlige anmeldelser omkring det sidste halve til hele år, fra besøgene. Altså top elendige spisesteder. Okay, jeg indrømmer med et eneste sted, som undtagelse, nemlig Il ssenso. De har kun fået få dårlige anmeldelser indenfor den sidste tid.

Jeg har ikke læst anmeldelser af de steder som tilbydes på fyn eller i Jylland. Men jeg synes, ikke det er i orden, at ”smartbox” garantere kvalitet på deres hjemmeside og så tilbyder noget, som har fået lut af dårlige brugeranmeldelser inden for den sidste tid. Jeg synes, at smartbox er snydekoncept, som jeg aldrig ville anbefale til nogen. De skulle efter min mening anmeldelses for misledende information og markedsføring eller lignede. For at skrive at de sikre kvalitet er i hvert fald løgn og absolut vildledende.
"Smartboxen" kan bruges til andre oplevelser end mad, så det er det vores gavekort skal bruges til.

Hold jer væk, fra smartbox hvis I tror, det vil give en god madoplevelse.

Eva-Andrea

5 kommentarer:

  1. Der er måske noget om det - min madoplevelse med smartbox var heller ikke fantastisk - men håber da der findes nogle få gode steder på deres liste indimellem..
    Maja

    SvarSlet
  2. Hej Maja

    Nu har jeg jo ikke læst anmeldelser af spisestederne, som ligger i resten af landet, så der kunne der være en mulighed..Men helt ærligt skuffende at Smartbox i Danmarks største by, ikke har samarbejdet med spisesteder af bedre kvalitet..

    Eva-Andrea

    SvarSlet
  3. Ærlig talt, det kan ikke passe at ALLE restauranter i Københavnsområdet har fået SÅ dårlige anmeldelser som du siger. Folk som bruger så meget tid på at brokke sig og skrive dårlige ting på nettet, har som regel ikke bedre at bruge deres tid på. Prøv det da selv og udtal dig efterfølgende, snæversynet, det må jeg sige.

    SvarSlet
  4. Jan.

    Du har så ganske ret - mage til unuanceret VÅS skal man lede længe efter.

    Eva-Andrea .
    Nogle gange er det bedste at holde inde med egne begrænsinger og tilsvininger af andre

    SvarSlet
  5. Hej Begge to
    Jamen jeg vil da gerne have en anbefaling af jer til en af de spisesteder som smartbox, giver mulighed for at spise på i københavnsområdet. Det ville da være dejligt, hvis jeg har overset et godt sted.

    Forresten så siger jeg intet sted at alle restauranter i Københavnsområdet har fået dårlige anmeldelser. Jeg skriver om dem, der er mulige at spise på med et smartbox gavekort i hånden.(inden for de sidste 2 uger har jeg skrevet to anbefalinger af caféer i netop København).

    Eva-Andrea

    SvarSlet