torsdag den 16. februar 2012

Dagens ord om køkkenhaven:

Her et foto af en græsk nyttehave, for det har alle i Grækenland
”Den tid, der er brugt til den stride plæne, kan i stedet frembringe en stribe af frugt og grønsager frisk fra fad, der vil forekomme at smage bedre end ”gammelt gods” fra selv den bedste køledisk i supermarkedet. Glæden ved at plukke friske æbler og moreller, høste gulerødder og tidlige kartofler kan ende med, at det halve af plænen graves ned og havetrætheden ændres til haveglæde.” – Eyvind Thorsen, Politikens havebog, side 62.

Dette er et dejligt citat synes jeg. Det beskriver haveglæde og alt det som man kan få ud af en nytte have. Det er ikke kun selve høsten men også haveoplevelsen. Det kan da få de fleste, til at dyrke lidt nyttehave. Jeg glæder mig i hvert fald til at komme i gang i år.

Eva-Andrea

2 kommentarer:

  1. Det er et skønt citat - dejligt at du lægger disse citater ud. Læser dem altid. Lige præcis i år skal jeg hen og finde et godt sted at grave plænen op for at få plads til grøntsager. Er kun blevet mere utålmodig af at læse hvad Eyvind her mener om nytteværdien af græs.

    Mange hilsner
    Solvej, smagdigfrem.dk

    SvarSlet
  2. Hej Solvej

    Det var en dejlig overraskelse at få en så dejlig kommentar. Jeg er så glad for at der er nogen der gider læes citaterne, for jeg var lidt i tvivl om hvordan det var blevet modtaget.

    Det lyder skønt med dine planer om udvidelse af grønsagshaven.

    Forresten tiltalende side du har.

    De bedste hilsner og god weekend

    Eva-Andrea

    SvarSlet